5 bästa/sämsta sakerna med resan

5 bästa
  • Att jag träffade en massa nya människor som nu är väldigt bra vänner till mig
  • Att få åka till ett helt nytt land och uppleva nya saker
  • Man lär sig ta mer ansvar eftersom man får hålla reda på allt själv
  • Man få absolut mycket valuta för pengarna!
  • Alla underbara minnen som jag kommer ha med mig resten av mitt liv
5 sämsta
  • Det var väldigt stressigt under hela resan
  • Man fick aldrig sova ut ordentligt
  • Mitt bankkort fungerade inte ibland, vilket var hemskt
Jag komer faktiskt inte på fler negativa saker haha. Men som ni kanske förstår så vinner de bra grejerna självklart över de dåliga! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gamla va dem flesta på din resa?

Svar: hej, jag har svarat på din fråga i ett inägg :)
None None

2013-12-12 @ 07:08:38
Postat av: Anonym

Jag läste längre bak i ditt arkiv att ditt kort inte funkade på vissa affärer, varför? Och vilken bank har du? Kan ju själv tänka mig hur pinsamt det är att stå där när ens kort inte funkar, känns som att jag får ladda min plånbok med kontanter inför min resa :)

Svar: Ja det var ganska jobbigt att det inte fungerade men det kommer nog inte krångla för dig, tror du kan vara ganska lugn. Jag har svarat lite mer i detalj på det här med bankkortet i ett inlägg nu om du vill veta lite mer :)
None None

2013-12-29 @ 08:56:50
Postat av: Alice

Vad tipsar du om att ta med dig hemifrån som kan behövas under språkresan? Saker som adapter osv.saker som kolliege block penna osv, ska man ha med sig det själv till lektionerna, dock kan man väl köpa det på poundland för ett pund med tanke på att ett riktigt kolliege block ändå kostar runt 40-50 spänn i Sverige :) saker du tipsar om som kan vara bra och tänka på och hur man packar på bästa sett!

Svar: Hejhej! Jag har gjort ett inlägg där jag skriver om tips hur man packar osv! Länkade två av mina videos också som du kan kolla på. Du kan köpa allt sånt på poundland billigt eller ta med ett gammalt block som inte är så viktigt. Man behövde inte block och penna så himla mycket tyckte jag men alltid bra att ha. Ha det bra :)
None None

2014-01-07 @ 19:05:46
Postat av: Isabelle

Guud vad din blogg har hjälpt mig! Är nervös lite till och från inför min språkresa i sommar men blir lite lugnare när jag läser din blogg hehe. Har lite frågor som kommer verka fett ytliga men jag undrar ändå;
Var det snygga killar där du var? Alltså sådanna som bodde där osv!
Pratade ni mycket med folk/ungdomar som bodde i området eller umgicks mest "STSare" med varandra?
Hur många personer i din grupp var inte från Sverige? (T.ex. Norge/Italien/Japan)

Jag fattade inte vad som menades med STS resort, är det ett hotell där man kan bo istället för värdfamilj och hur många bodde på hotell i er grupp? Asså jag har lite svårt att formulera mig men var det liksom flera olika STS grupper där samtidigt eller var det bara eran STSgrupp som var i Torqay när ni var där eller var det t.ex en norsk STSclassic grupp som också var där? (Menar inte bara hotellet utan allmänt, även i skolan men undrar också om hotellet!)

Skulle bli sjukt jävla glad om du iaf försökte svara på mina röriga frågor <3
Din blogg är verkligen topnotch, kram Isabelle.

Svar: Aw tack så mycket!! Blir jätteglad när du säger att min blogg hjälper dig och förlåt för dålig uppdatering, det är väldigt mycket just nu. Ska jag vara helt ärlig så såg jag inte alls många ungdommar i Torquay, och ingen av oss hade kontakt med någon utan för själva sts gruppen. Men om du vill kan du säkert hitta andra vänner utanför gruppen men schemat är väldigt tajt så man är mest med de i sin egen grupp. Jag såg tyvärr inga snygga killar haha, men det kanske du gör? ;)Det var flest svenskar i min grupp sen fanns det ganska många norska, några danska, två italienare i den andra gruppen. Och en massa spanjorer.

Jag är inte helt hundra på det här med resort men ja man kan nog säga att det är som ett hotell där man bor istället. Jag vet inte exakta priser eller om det finns i Torquay överhuvud taget. Men jag rekomenderar att du går på sts informations möten som brukar vara lite överallt i Sverige! Kolla deras hemsida :)
Det var två STS grupper där samtidigt och en spanks grupp. Vi var med den andra gruppen med men inte lika mycket som med min egna grupp. Vi hade dock vissa aktiviteter tillsammans. Hoppas du har fått svar på dina frågor, kram! <3
None None

2014-01-18 @ 00:27:52
Postat av: iris

var det mycket reor i klädbutikerna när du var iväg? då tänker jag i torquay, exeter och london. och hade dom något sånt här ta x betala för x erbjudande eller typ vilka fem trosor som helst för 250 på vs? jag kan knappt bärga mig tills jag får shoppa i london. din blogg har hjälpt mig så sjukt mycket, älskar den :) kram iris

Svar: Tack så jättemycket!! Det var inte så mycket rea i Torquay, mest på The body shop. Men i exeter så var det mycket rea på Hollister, vilket var sjukt nice! På vs är det alltid ta 5 trosor för 250 kr och det gäller nog alla trosor. Shoppingen är verkligen asgrym, hoppas du får en skitbra resa, kram :)
None None

2014-01-19 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0