Har faktiskt lite erfarenhet

Jag börjar bli lite nervös nu innan resan och det får mig att tänka tillbaks på min resa till Italien 2011. Då reste jag och 19 andra elever från årskurs 7 inklusive Asta och fem lärare till en liten stad i Italien som heter Asti. Vi hade ett utbyte med en skola där och på våren 2012 kom de till oss. Vi bodde i varsin familj tillsammans med vår Italienska "kompis" i 10 dagar och gick i skola där.
 
Första dagen var väldigt nervös om man säger så haha. Jag kom dit och åkte bil med min Italienska kompis Anna och hennes mamma till deras radhus. De kör som galningar där btw. Det var nervöst först men det släppte snabbt och jag blev bra vän med Anna och alla de andra. Det var en riktigt rolig upplevese och om ni får chansen att göra det så tveka inte. Man blir säkrare på att prata engelska och man lär sig en massa nya saker. Jag saknar det fortfarande ibland och jag hoppas att jag känner så efter språkresan också.
 
Och om 5 dagar ska jag och Asta resa tillsammans igen och jag har ungefär samma känsla som jag hade då. Nervös, men så jäkla taggad! 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0