Tips

För alla er som ska åka så tänkte jag skriva lite tips inför resan, något som jag hade varit väldigt tacksam för innan jag hade åkt. Det är sjukt mycket att tänka på och att få lite hjälp av någon som har upplevt det är bäst. Så här kommer några av mina tips.
 
♥ Ta med halvtomma shampoo flaskor, bodylotion, balsam osv, för då kan du slänga det innan du ska hem och då väger väskan mycket mindre
 
Om du har Nordea kort så borde du kolla om du har en spärr, ungdomsspärr eller vad det heter. OCH på vissa affärer så fungerade inte mitt kort så ha kontanter ifall något inte funkar.
 
♥ Om du ska till till Torquay via Paris så borde du ha med dig ungefär 1000kr (100eruo) för att maten är dyr där och man måste betala för tunnelbanan som kostar ungefär 150 kr, det ingår inte i priset
 
♥  I Torquay (och antagligen på fler kursorter) så kunde man betala extra om man ville följa med på fler aktiviteter som tex Battlefield Live, zoo, splashland (en vattenpark) och mycket mer. Det kostade mellan 7-13 pund per aktivitet, det var lite olika.
 
♥ Samma sak gäller i London med aktiviteter ↑
 
♥ Om du är inställd på shopping så tycker jag personligen att de hade väldigt bra shopping i Torquay. Där fanns tex Primark, New Look, Boots, The body shop och många fler! Sen så åker man också till London där Victoria's Secret, Hollister osv finns. Om du har explorer pass så åker man till en stad som heter Exeter där fanns också bra shopping så det var värt det. Ta det lungt med pengarna det gjorde inte jag och det var inte kul när allt var slut sen...
 
♥ GLÖM INTE ADDAPTER
 
♥ Ta med alla sorters kläder, man vet aldrig med England.
 
♥ Snabb mat är väldigt billigt där så om du är hungrig finns det typ 4 subway, mcdonalds, kfc och burger king i stan.
 
världens bästa ledare ♥ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0