Frågor&Svar

Fråga från Allie:
Ingick Paighton utan explore pass?
Bodde du mitt i Centrum hos din värdfamilj?
Du skriver att du åt ute nästan hela tiden, men det är väl helpension så att du kunde få mat av värdfamiljen varje måltid om du inte valde att äta ute? Var maten dyr i torquay om man åt på restruanger (inte fast food resturanger då som burger king oså).?
Hur var ute tiderna?
Valde du skola på eftermiddagen eller förmiddagen? Vad skule du rekomendera? Jag har nänmligen bestämt mig för att åka till torquay nästa år :)

Svar: hej allie! Gud va kul att du har valt att åka till Torquay, du kommer inte att ångra dig. Du behöver inte ha explorerpass om ni ska till Paignton. Jag bodde ganska nära skolan men att gå in till stan tog det 45 minuter och med buss ungefär 10 minuter, så nej jag bodde inte så nära centrum. Ja det är helpension så du får frukost, lunch och kvällsmat av din värdfamilj men lunchen är bara en macka, en frukt och chips (det är ju dock lite olika från familj till familj) men det hade nästan alla i sin lunchbox. Så därför åt jag ofta ute på lunchen tex på subway och burger king och det är mycket billigare än i sverige också. Jag åt bara på en "riktig resturang" en gång och det var ganska billigt där, jag tror jag betalade mellan 100-130 kr för pasta och dricka.
Ang skolan så väljer man inte om man har det på förmiddagen eller eftermiddagen. Första veckan kanske du har lektioner på förmiddagen, och nästa vecka på eftermiddagen, det byter man så att alla grupper får både och. Men jag tyckte att det var skönare att ha lektioner på eftermiddagen. Om du har fler frågor så är det bara att skriva, hoppas du får en skitbra resa :)


Kommentarer
Postat av: alva

valde du international?? och var det bra i så fall?

Svar: ja jag valde international, och jag tyckte att det var roliga än bara svenskar även fast det mest var svenskar där också. Vi hade svenskar, norskar, spanjorer, några danskar och några italienare i våran grupp :)
None None

2013-07-26 @ 23:49:27
Postat av: josse

hur var din värdfamilj o bodde dom nära skolan???

Svar: jag har gjort en video om detta på bloggen men jag kan skriva till dej också, min familj var väldigt chill och snälla. De var unga och ganska roliga och ja vi bodde ganska nära skolan, det tog ungefär en kvart att gå :)
None None

2013-07-27 @ 00:04:22
Postat av: Ida & Rebecca

Hej, såg att du hade kommenterat på vår blogg och frågat när vårt reunion var och vad vi gjorde. :) Vårt reunion var den 20 oktober på Liseberg :) Det fanns volleyboll-nät uppställda så vi körde volleyboll (med en badboll ;)), ibland mot varandra och ibland mot främlingar :) Sen var det några artister där och uppträdde oså, så det blev ju som en mini-konsert och folk som festade. Hände lite saker på scenen också, men så mycket mer än så var det inte. Var dock jätteroligt att få träffa alla igen och babbla på, så du borde verkligen försöka åka om du kan! :D Jag och ett par vänner träffades tidigare under dagen i Göteborg och umgicks hela dagen innan reunionet var på kvällen, sen sov vi en natt på vandrarhem och umgicks hela dagen efter också! :D Var jätteroligt och mysigt att få spendera 2 dagar med folk man saknat!!

2013-07-28 @ 21:26:42
URL: http://www.summerintorquay.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej jag är jätte rädd och nervös inför min språkresan nästa år snälla kan du skriva till mig på kik heter Amandakristenssson för att jag hade velat prata med nån .jag skulle vara hemskt tacksam om du kunde göra det !! ?

2013-08-03 @ 22:02:55
Postat av: Amanda

Hej jag är jätte rädd och nervös inför min språkresan nästa år snälla kan du skriva till mig på kik heter Amandakristenssson för att jag hade velat prata med nån .jag skulle vara hemskt tacksam om du kunde göra det !! ?

2013-08-03 @ 22:02:58
Postat av: Lovisa

Hej, jag funderar på att åka till Torquay sommaren 2014. Jag undrar hur åldern på folk är som åker. Är det mest typ folk som är 17 eller 14?
Jag kommer vara 15 då och undrar om det kommer vara folk i min ålder eller om jag kommer vara yngst. Väldigt tacksam för svar!

Svar: Hej! Jag har svarat på din fråga i ett inlägg idag där det står allt om åldern. Ha det bra! :)
None None

2014-01-01 @ 14:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0