Lite om värdfamiljen

Heeej! Tänkte skriva lite om hur det var i värdfamiljen för jag känner att jag inte har gjort det så mycket. Och när jag skulle åka så ville jag iaf veta mycket om det. Vi fick veta vilken familj vi skulle ha ungefär en månad innan vi skulle åka. Man fick bara en adress och ett namn så vi sökte upp huset på google maps. Jag kommer verkligen ihåg lyckan när jag såg det första gången, aw. Sen så mailade jag till värdfamiljen med lite frågor och jag fick svar bara en dag senare! Det är en bra sak att göra innan man åker. 


Jag och Asta åkte ju via Paris så vi kom fram med buss till Torquay där våran värdsfamiljs mormor och värdpappa hämtade oss första dagen med bil. Vi hade rest i 13 timmar med buss och man kan ju säga att vi var gaaaanska trötta. Det var ganska pinsamt oså i början men det blev lättare. Senare på kvällen så träffade vi de andra i familjen också.

Våra värdföräldrar var ganska unga runt 30. Åldern var dock väldigt olika från familj till familj. De hade två barn, en nyfödd och en 10 åring. Sen bodde det två svenska tjejer i vår familj som var lika gamla som oss, vilket var kul! Alla var väldigt snälla.

Jag och asta delade rum och det var ganska liter men mysigt. Vi hade kaos verkligen det var jättestökigt. Vi hade en våningssäng. Men rummet spelade egentligen inte så stor roll eftersom man knappr var hemma. Vi var ute väldigt mycket. Vi fick också tillgång till wifi hos vår värdfamilj, och man vill ha det är det bara att fråga de! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rekomenderar du att åka till paris eller tycker du att det var onödigt och/eller för dyrt?

2013-12-02 @ 18:37:09
Postat av: Anonym

Vad var de fem bästa och de fem sämsta sakerna med språkresan?

2013-12-02 @ 18:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0