Mina dagar i Paris

Hejsan! Äntligen kan jag blogga, internetet på hotellet i Paris var jättedåligt så nu när jag är i Torquay så kommer jag blogga mycket mer!
Jag är somsagt i Torquay nu och det kommer mer om det i ett annat inlägg men först tänkte jag skriva om mina tre dagar i Paris.
 
Dag 1: Vi fick gå upp 2 på natten och åka till Landvetten för att flyga till Köpenhamn och sen till Paris, fett onödigt. Där träffade vi en massa folk från våran grupp som var skittrevliga! Jag har redan skaffat många nya vänner, vilket är jättekul! Vi kom fram till Paris vid 11 på dagen och åkte direkt på sightseeing. Vi såg eiffeltornet, triumfbågen och notre damn bland annat. Sen bar det av till hotellet och vi fick packa upp lite oså, och på kvällen gick vi ut till någon kyrka och det var hur fin utsikt som helst! Vädret var fint och miljön i Paris är väldigt vackert på många ställen. Hotellet var ganska litet och inte världens finaste men det var lite mysigt ändå. 
 
Dag 2: Var det dags för disney land! Jag hade sätt fram emot det länge så jag var väldigt taggad! Vi tog tunnelbanan och tåh för att komma dit och det tog ett tag men helt klart värt det. Alla de som jag hade blivit bra vän med skulle med så det var väldigt roligt. Disney land var faktiskt väldigt coolt och stort. De hade dock inte så många karuseller men det var en som var skitkul, spacemountain. Jag och mina vänner gick mest runt och tittade på allt, det är riktitg fint gjort. Det var långa köer och allt var dyrt men det fick man ta helt enkelt. På kvällen var det en jättefin parad med en massa disney figurer och en asbra låt haha. Om ni ska till Paris borde ni verkligen lägga till Disney land!
 
Dag 3: Sista dagen i Paris så åkte vi en båttur på Seine (?) en stor flod mitt i Paris där man såg alla sevädrdigheter ,det var mysigt. Sen fick vi gå själva i Paris och vi gick ett stort tjejgäng och det var superkul! Vi gjorde en harlem shake mitt vid notre damn, sjöng till ett par på kärleksbron, den med hänglåsen, (väldigt fin btw) och tog massa bilder i fotoautomaten och kollade i affärer på chausse elysee. Sen har vi åkt buss från Paris till Torquay i 12 timmar(?!?) så jobbigt, men nu är vi här! 
 
Om ni ska åka till Torquay tycker jag verkligen att det är värt att åka till Paris, vi hann se såå mycket på tre dygn och det är många fina ställen där. Det var lite kortfattat om Paris, imon skriver jag om Torquay. Ha det bra, puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0