Frågor ang shopping & fritid

Jag fick några frågor som var ungefär samma så tog inte med alla i inlägget men era svar finns med här ↓
 
Fråga från Alice: När man var i London, besökte man madame tussade då? eller ingick det i explore pass? 
Hur var det när man skulle shoppa? Både i Torquay o London, fick man gå själv med ett gäng kompisar i Torquay och shoppa på fritiden eller hur gick det till? Fick man röra sig fritt i torquay på fritidegn och gå på cafe eller så eller när shoppade du? Och i London, fick man röra sig fritt på i ett gäng med typ en ledare eller så. T.ex på Victoria's Secret, var en ledare tvungen att följa med?
 
Svar: Hej alice! I London så fanns det olika aktivieter som man kunde välja emllan, tex Madam tussade som du undrade om. Men ingen av de ingick i explorer pass och man fick betala om man ville gå med på dessa aktivieter och de kostade mellan 15 - 30 pund per aktivitet. Aktiviteterna gör du på din fritid i London kan man väl säga så om du tex väljer att gå på Madame tussade så gör du det på din fritid, om du hellre vill ha din fritid till att shoppa så kanske du måste offra en aktivitet, fattar du? Vi fick iaf gå fritt i London om vi inte hade någon aktivitet det enda kravet var att vara i tid och att man skulle gå minst tre personer. Men detta informerar dina ledare om några dagar innan ni åker till London. I Torquay fick vi alltid gå med kompisar i stan på våran fritid, ledarna var bara med på gemensamma aktiviteter och i skolan så när du är ledig får du göra vad du vill med dina vänner och då kan du ju passa på att shoppa, fika osv. Jag shoppade på lunchen, efter skolan och nästan alltid under min fritid haha. Hoppas du är nöjd med svaren :)
 
 
Fråga från Olivia: Hej, jag undrar hur mycket av pengarna som gick åt till shopping och hur mycket sm gick åt till aktiviteter/mat/busskort osv?(: 
Och var det många i gruppen som var i paris också? är det värt osv? 
 
Svar: Hej olivia, Jag hade med mig 7000kr samanlagt till hela resan (Paris,Torquay & London) och i Paris gick det åt ungefär 1000 kr till mat, transport och lite shopping. I Torquay så levde jag livet haha och shoppade mycket och åt mycket, jag åt ute varje dag ibland flera gånger per dag så det blev en hel del pengar på det haha. Jag tror jag gjorde av med 5000kr i Torquay sammanlagt på mat/shopping och aktiviteter, sen är det svårt at säga exakt hur mycket det blev till varje.
Aktiviteterna kostade mellan 7-13 pund, det berodde på vilken aktivitet det var. Busskortet köpte jag i onödan (kolla med din värdfamilj först om du behöver ett) det kostade 450 kr, så för mig var det slöseri med pengar men om man bor långt ifrån skolan och stan är det väldigt bra. I London så ingår allt förutom aktiviteterna (alltså, lunch, frukost, middag) så där är det egenltigen bara shopping pengar som behövs. Jag tycker att Paris var värt det, man lär känna folk innan man kommer till kursorten och det är ett bra sätt prata med nya människor liksom. Vi hann med väldigt mycket på så kort tid och jag hade jättekul verkligen! Det var faktiskt många som valde paris också, vi var väl ungefär 40 pers. Sen kom det fler när vi var i Torquay. Hoppas du fick svaren du ville ha :)
 
 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Allie

Ingick Paighton utan explore pass?
Bodde du mitt i Centrum hos din värdfamilj?
Du skriver att du åt ute nästan hela tiden, men det är väl helpension så att du kunde få mat av värdfamiljen varje måltid om du inte valde att äta ute? Var maten dyr i torquay om man åt på restruanger (inte fast food resturanger då som burger king oså).?
Hur var ute tiderna?
Valde du skola på eftermiddagen eller förmiddagen? Vad skule du rekomendera? Jag har nänmligen bestämt mig för att åka till torquay nästa år :)

2013-07-26 @ 10:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0