Shopping tips i Torquay

♥ PRIMARK är en affär som har skor, kläder, bikinis, smycken, väskor osv och det är sjukt billigt! Det påminner lite om Ullared fast på primark så finns det mer och snyggare kläder till ännu bättre priser. Primark var en av mina favorit affärer och det var där jag spenderade mest pengar. Du kan få en tröja för 3 pund liksom, hur billigt är inte det? Primark finns i Torquay, London (där är det sjukt stort) och även i Exeter som ingick i explorerpass. I Torquay ligger Primark väldigt centralt, jag tror att gatan heter Fleet street.
 
TESCO är en mataffär som har bra priser och där finns det mesta. Deras jorgubbar är väldigt goda ;) Det är väl ungefär som Ica och det är en bra mataffär som ni borde besöka. 
 
POUNDLAND jag önskar verkligen att vi hade poundland i Sverige. Allt kostar 1pund (!!!) läsk, godis, chips ALLT. Där var jag nog inne varje dag och köpte något, det var himelriket för oss fattiga studenter och ni måste bara besöka denna afffär.
 
NEW LOOK en klädaffär som låg väldigt centralt och hade ganska coola kläder med liknande priser som H&M. Det var ganska tjejiga kläder tycker jag men de hade mycket att välja på. I torquay så fanns det två olika new look, en som var lite större och en lite mindre, båda var i stan.
 
RIVER ISLAND en klädaffär som hade lite mer coola kläder, lite blandat. Där var det dock lite dyrare men inte överdrivet. Jag hittade bara ett par jeansshorts (som jag älskar) men de hade många snygga kläder överlag och de hade lite speciellare kläder.
 
THE BODY SHOP tror jag de flesta vet vad det är eftersom det finns i Sverige också. Priserna i Torquay var så mycket lägre än här i Sverige, i sverige så kostar en bodylotion ungefär 160 kr, i torquay kostar det bara 50kr. Så om du vill shoppa sönder bodylotion, duschcreme osv så borde du passa på.
 
BOOTS är en smink affär, egentligen typ ett apotek men de hade en massa produkter, smink, parfymer osv där! Billigare än i Sverige och det fanns mer att välja på också. Jag köpte en maskara och ett puder och jag älskar dem!
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag har varit i London flera gånger, men en sak jag aldrig tänkt på, är uttagen samma som i sverige eller är det andra uttag. eanst jag var där hade jag en sånn där stenålders mobil som inte laddar ut förrens efter typ en vecka, men med min iphone vet jag inte. Mamma säger att det är olika, men hur var det där du bodde? jag ska nämnligen till torquay nästa sommar!

2013-08-24 @ 10:13:49
Postat av: ALice

Fanns accessorize i Torquay? asså den affärern ? :)

2013-08-24 @ 16:37:32
Postat av: Alice

Nu har jag bokat språkresa till nästa år! Jag har kikat in din blogg väldigt ofta för att se hur torquay är, och nu har jag bokat min språkresa dit! Du hade ju med dig dator och kamera som jag förstår det som. Var det nödvändigt, jag vet inte hyr jag kommer göra. Man vill ju ha fina och bra bilder när man kommer hem och min iPhone kamera har bara 3.2 megapixlar, men jag tror inte mamma vill att jag ska ta med mig familjens dyra system kamera eller MacBook. Men kanske kan ta med sig en iPad ju, eller? Jag tänker väldigt mycket på det just nu. Så det skulle vara gulligt om du skrev om datorn oså kom till användning eller låg den bara i resväskan. Jag kan ta med mig min pc, men den är för stor och klumpig!

Svar: Hej! Va kul att du har bokat din resa, du kommer att ha jättekul! Jag tog med mig min lilla laptop och min system kamera. Datan kanske inte var jättenödvänig, det var mest för att jag skulle kunna blogga och ladda över bilder. Annars använde jag mest mobilen för att chatta med familj och vänner. Men kameran var defentivt värt att ha med. Jag hade inte med mig den varje dag men det blev väldigt fina bilder! Din iphone kommer att funka jättebra, nästa alla hade sina mobiler för att fota. Jag tycker inte att du behöver ta med dig ipaden, elr din familjs macbook. Det räcker med en kamera och din mobil :) ha det bra! :)
None None

2013-08-25 @ 11:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0